Nagymotor műszaki vizsga

nagymotor vizsga

Röviden a nagymotor műszaki vizsga folyamata


Az okmányokat ellenőrizzük. Megnézzük, hogy az a jármű érkezett-e be ténylegesen, amelynek a papírjait látjuk. Ellenőrizzük, hogy van-e érvényes biztosítása. Regisztráljuk az esztétikai hibákat, a tükrök, üvegek állapotát, az esetleges korróziót.

Megnézzük a futómű, kormánymű holtjátékait. Olajszivárgásokat keresünk és ellenőrizzük a világítást. Elvégezzük a fékpados fék- és futómű-ellenőrzést.Ez a motorkerékpár vizsgáztatás folyamata.

Dokumentumok a nagymotor műszaki vizsga elindításához

Hasonló dokumentumok szükségesek a vizsgáztatás elindításához mint az autó vizsgáztatásánál.

  • forgalmi engedély
  • átalakítási engedély
  • meghatalmazás
  • határozatok,engedélyek
  • személyt igazoló okirat
  • műbizonylat

Miért fontos a nagymotor műszaki vizsgáztatásánál az adattábla megléte.

adattábla a motorkerékpár vizsgához
még ebben a nagy füstben is látható az adattábla

Könnyen megközelíthető helyen gyári adattáblával kell ellátni a motorkerékpárt melyen szerepelnie kell:

  • gyártó neve
  • alvázszám/jármű azonosító száma
  • statikus hangnyomásszint dba ford/perc

    Ez a tábla készülhet fémből, öntapadós műanyag fóliából.
    Szegecseléssel vagy ragasztással rögzítik.
    Ez az adattábla nagyon fontos információt tartalmaz a nagymotor műszaki vizsgáztatás gyors lebonyolításához.

Nagymotor műszaki vizsga jóváhagyási jel nélkül?

Az alkatrészek jóváhagyási jelét a típus jóváhagyó dokumentum is tartalmazza.Ezek az alkatrészek a következők.

  • világító és fényjelző berendezés
  • kipufogó
  • légszűrőház
  • gumiabroncs
  • visszapillantó
  • kürt

Lámpák a nagymotor műszaki vizsgáztatás során

Következő lépésként a világítóberendezések kerülnek terítékre. Hogy mit és miként vizsgálnak, az megérne egy külön cikket.

A KÖHÉM rendeletben  részletesen megtalálsz minden előírást. Ott taglalják az elvárásokat, mint például a kibocsátott fény színe, fénycsóva hossza, alakzata, a lámpák egymáshoz viszonyított helyzete, visszajelzők működése.

Helyzet és irányjelző visszajelző nem kell ha észlelhetőek az ülésből.

Milyen lámpák kellenek a nagymotor műszaki vizsga alkalmával?

  • helyzetjelzők 1 vagy 2 db
  • tompított 1 db
  • távolsági 1 db
  • ködfényszóró 1 db

    A ködfényszórót úgy kell elhelyezni,hogy az optikai tengelye a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjába essen.Próbáljuk meg minél közelebb elhelyezni a felezősíkhoz de maximum:0.25m re.


Fék mérése a nagymotor műszaki vizsga során

A motorkerékpárt fel kell szerelni két egymástól független vezérlésű üzemi fékszerkezettel.Ezek a fékek az első illetve a hátsó kerekekre hatnak.

A vizsgáztatás során a fékek hatásfokát számítógép vezérelt fékpadon ellenőrizzük.Külön mérjük az első, hátsó féket.

A mérés során a fékerő, illetve annak egyenletessége is lényeges szempont. Ha hullámos a tárcsa, gyorsan 30-40%-os eltérést rajzol a gép a monitorra.

Ezt már a tulajdonos is előre sejtheti: ha érezhető a fékkaron a pulzálás, az már műszakin is ok a bukásra. Hasonlóan szigorú mint az autóknál.

Nagymotor műszaki vizsgáztatás futómű ellenőrzés is egyben

Amennyiben a fékvizsgálaton átjut, jöhet a csapágyak ellenőrzése. Egyszerűen, kézzel mozgatják a felniket, hogy lengővilla a kerék rendben van-e. Ellenőrizni kell a kormány csapágyazása és a teleszkóp szimmeringek épségét is.

Oldalkocsis nagymotor műszaki vizsgáztatás

A gyári fogatokkal nincs probléma. Ellenben az épített, egyedi példányok már igényelnek némi utánajárást. Az ilyen módon készített háromkerekűekre legtöbbször a forgalmazó igazolását kérik.

A gyártók megerősítik, hogy az eredeti szóló modell alkalmas oldalkocsi csatlakoztatására.Amennyiben ez utóbbi házilag készült, szükség lesz típusvizsgálatra, hogy az megfelel-e a közúti közlekedésre.

Ezzel a papírral az oldalkocsis nagymotor műszaki vizsgáztatás folyamata elindítható.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük