Új egyedi rendszám


A mostani előírások változatlanul lehetővé teszik az új egyedi rendszám engedélyezését.
7 karakterből kell állnia egy ilyen rendszámnak.
Ezek a következők kell, hogy legyenek:

  • Legalább 3, legfeljebb 6 folyamatos betűjelből

  • legalább 1, legfeljebb 4 folyamatos számjegyből, együttesen

  • Ékezetes magánhangzók nem lehetnek benne, a számjegyek helyén nem szerepelhetnek csak nullák.

    De ne szaladjunk előre ennyire,nézzük meg a továbbiakban a rendszámtábla alakulását Magyarországon.

új egyedi rendszám
új egyedi rendszám

Rövid visszatekintő

1990 augusztusa óta szintén hat karakteres, de már szabványos méretű, három betű, három szám felosztású, fényvisszaverős táblák vannak használatban (az előző típust 1995-ig lehetett használni). Sorozatrendszám esetén a fehér alapon fekete karakterek voltak használatban, az első ilyen rendszám az AAB-001 volt.

1995 -ig két betű két szám és ismét két betű kombinációt használtunk a rendszámokon.
Miért kellett váltani új rendszámokra?A következő részben részletesen olvasható.

Miért kellett váltani?

Egyszerű a válasz erre a kérdésre.
Elfogyott a lehetőségek tárháza ezért kellett váltani.
Ezért az új rendszámok felosztása a következő:
2 betű magyar címer ismét 2 betű utána 3 szám.
Ezzel a kombinációval akár 45000000 variáció is elérhető.

Melyik dupla karaktert nem lehet egyedileg használni?

A következő bejegyzésből megtudható.

Egyedileg nem használható dupla karakterek:
Cs, GY,ly,NY,SZ,ZS,TX, TY
Ez így felsorolva igen furcsának tűnik, de mindjárt érthetőbb lesz a dolog a lenti felsorolás végén. Ezen típusú rendszámokat bejegyzett szervezetek fogják használni pl:

új egyedi rendszám taxikhoz
új egyedi rendszám taxira
  • Honvédség: HA
  • Taxi: TX
  • Rendőrség: RA
  • Mentőszolgálat: MA
  • Nemzeti Adó és Vámhivatal:NA
  • Büntetés végrehajtás: BA
  • Ideiglenes : I ediig volt: P,E,M,SP,Z,
  • Zöld háttérrel: elektromos autók-plugin hybrid (zöld rendszámos gépjármű)
  • Szürke háttérrel: kerékpár szállítók
  • Ezentúl is OT kezdetű táblát kapnak a muzeális minősítésű veterán járművek.

Le kell-e cserélni a régi rendszámot?

A válasz az, hogy nem.
Fontos tudni, hogy az új rendszámtáblákat július elsejétől alapvetően a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett (új, illetve külföldről használtan behozott) járművek kapják meg. A meglévő régi rendszámtáblákat nem kell újakra cserélni, azokat gond nélkül tovább lehet használni.

Mi a teendő ha elhagyjuk az új egyedi és nem egyedi rendszámot?

Ha egy rendszámot hagyunk el akkor még a régi lesz pótolva.
Amennyiben mindkét új (egyedi) rendszámot elhagyjuk akkor minden kép új lesz pótolva.

Ropog a féltengely

Ropog a féltengely

Mi is az a féltengely és miért ropog?

A féltengely a hajtáslánc egyik legfontosabb alkotó eleme. Ez az alkatrész a differenciál művet köti össze a hajtott kerékkel. Felépítését tekintve három részből áll: belső féltengely csukló, féltengely szár, külső féltengely csukló. A féltengely igen masszív anyagból készül, mivel nagy forgató nyomaték leadását kell közvetítenie a kerekekre.

olvass tovább

Hibrid autó

A hibrid egy olyan járműhajtóművel rendelkező autó, amelyben két eltérő energiafajtát felhasználó motor szolgáltatja (szolgáltathatja) a mechanikai energiát.

A továbbiakban megtudhatod, hogy milyen hajtás fajták vannak.
Milyen üzemmóddal és konstrukcióval kell rendelkeznie egy hibrid autónak.

részletekért olvass tovább

Nagymotor műszaki vizsga

Röviden a nagymotor műszaki vizsga folyamata


Az okmányokat ellenőrizzük. Megnézzük, hogy az a jármű érkezett-e be ténylegesen, amelynek a papírjait látjuk. Ellenőrizzük, hogy van-e érvényes biztosítása. Regisztráljuk az esztétikai hibákat, a tükrök, üvegek állapotát, az esetleges korróziót.

Megnézzük a futómű, kormánymű holtjátékait. Olajszivárgásokat keresünk és ellenőrizzük a világítást. Elvégezzük a fékpados fék- és futómű-ellenőrzést.Ez a motorkerékpár vizsgáztatás folyamata.

olvass tovább

Hibrid autó műszaki vizsga

Ezt a cikket azért írtam, hogy bemutassam milyen speciális előírásokat kell betartani a hibrid autó műszaki vizsga elvégzéséhez.Mik ezek az előírások és mi az 6 -féle üzemmód amivel a hibrid járművet le lehet vizsgáztatni.Mikor szükséges ez az üzemmód a hibrid autó műszaki vizsga folyamán.

olvass tovább

Műszaki vizsga időtartama

Mennyi lehet a műszaki vizsga időtartama


Röviden a műszaki vizsga folyamata és időtartama

Az okmányokat ellenőrizzük. Megnézzük, hogy az a jármű érkezett-e be ténylegesen, amelynek a papírjait látjuk. Ellenőrizzük, hogy van-e érvényes biztosítás az autón. Körbenézzük az autót, kívül-belül, alul-felül. Regisztráljuk az esztétikai hibákat, a tükrök, üvegek állapotát, az esetleges korróziót.

Megnézzük a futómű, kormánymű holtjátékait. Olajszivárgásokat keresünk és ellenőrizzük a világítást. Lekérdezzük az autó elektronikus öndiagnosztikáját. Elvégezzük a fékpados fék- és futómű-ellenőrzést és a környezetvédelmi mérést.

Szóval a műszaki vizsga időtartama kb 40 perc.
A következő fejezetekben részletesen leírom,hogy mi mennyi ideig tart.

olvass tovább

Műszaki vizsga felkészítés

Műszaki vizsga felkészítés házilag


Nem szerencsés, ha a műszaki vizsga alkalmával derülnek ki az autóval kapcsolatos hibák.
Érdemes egy kis időt rászánni a gépjárművünk átnézésére a műszaki vizsga előtt.Ezért 3 egyszerű részre osztottam fel a műszaki vizsga felkészítés vagy átvizsgálás folyamatát.Ezek a következők: kívül, belül és dokumentumok.Ezt a 3 témát mutatom be a következő fejezetekben.

olvass tovább

Motorkerékpár vizsgáztatás

Motorkerékpár vizsgáztatás rejtelmei

Röviden a motorkerékpár vizsgáztatás folyamata


Az okmányokat ellenőrizzük. Megnézzük, hogy az a jármű érkezett-e be ténylegesen, amelynek a papírjait látjuk. Ellenőrizzük, hogy van-e érvényes biztosítása. Regisztráljuk az esztétikai hibákat, a tükrök, üvegek állapotát, az esetleges korróziót.

Megnézzük a futómű, kormánymű holtjátékait. Olajszivárgásokat keresünk és ellenőrizzük a világítást. Elvégezzük a fékpados fék- és futómű-ellenőrzést.Ez a motorkerékpár vizsgáztatás folyamata.

olvass tovább