Futómű beállítás házilag

szerszámok futómű beállítás házilag

A futómű beállítás házilag lehetséges.A továbbiakban azt írom le,hogy hogyan kell végrehajtani.Milyen eszközök szükségesek hozzá.
Megéri-e vele foglalkozni.

A továbbiakban megtudhatod,hogy miért állítódhat el a futómű és hogyan veszed észre a rossz futómű hibáit és mennyit spórolhatsz vele ha időben észleled a futómű beállítás hiányát.

A futómű beállítás házilag célja

A cél nem lehet a pontos beállítás a lenti információkból kiderül miért.
A futómű beállítás célja, hogy a kerekek helyzetét és a kormányzás geometriáját visszaállítsák a gyári értékekre.

4 jel mely rossz futómű beállításra utal

  1. kanyarokban csikorgó gumi
  2. félrehúzó kormány
  3. féloldalas gumikopás
  4. fura viselkedés gyorsításkor vagy fékezéskor
futómű beállítás házilag
futómű beállítás házilag

Futómű beállítás házilag eszközei

szerszámok  futómű beállítás házilag
szerszámok futómű beállítás házilag
  • emelő
  • 2db mérőszalag
  • 30 cm hosszú vonalzó szerű tárgy
  • 2db villáskulcs
  • kalapács
  • drótkefe
  • csavarlazító
  • szaktudás

Futómű beállítás házilag folyamata

A legpraktikusabb felemelni az autó egyik oldalát.Levenni a kereket.Kalapács csavarlazító és villáskulcs segítségével meglazítani a biztosító anyát a kormány összekötőnél.Ha már könnyen mozog az anya és a tengely akkor mehet vissza a kerék.Ezt a feladatot a másik oldalon is végre kell hajtani.

A vonalzó szerű tárgyat az egyik, illetve majd a másik oldali első kerék oldalához fogjuk.Eközben a mérőszalag ki van húzva a kerék előtt és mögött.

Meg kell mérni az egyenes tárgyunktól a másik oldalra átvitt egyenes tárgy távolságát.Majd ugyanezt végig csinálni a kerék előtt is.

A gyári értékeket nézzük meg egy gyári adatbázisban.A kormánykerék középpel most ne foglalkozzunk.Ez a fajta futómű beállítás házilag folyamat nem alkalmas a kormányközép állításra.

Amennyiben a kerék mögötti távolság a nagyobb,úgy összetartásról beszélünk.Amennyiben a kisebb úgy széttartásról beszélünk.
A következő fejezetben részletesen leírom a kerék szét illetve összetartást.

Futómű beállítás házilag alap elemei

A leggyakrabban a futómű állítást az emberek kerék összetartásnak nevezik.A következő bekezdésben az ellenkezőjéről is olvashatsz.Kerékösszetartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok elülső végei közelebb vannak
egymáshoz.

Kerékszéttartásról akkor beszélünk, amikor a gumiabroncsok hátsó végei közelebb vannak egymáshoz. A kerékszéttartás kanyarban túlkormányozottságot okoz.

Ez olyan érzés,mintha a gépjármű túl élesen, ‘bólintva’ venné be a kanyart.Ha a kerekek széttartanak, a kopás belülről kezdődik el
A következőkben essen szó a hibákról.

Futómű beállítás házilag hibái

A  rossz kerékösszetartás.
Ez a hiba kanyarban alul kormányozottságot okoz. Ha túl nagy a kerékösszetartás, a futófelület a külső szélektől kezd kopni.Ezt a fajta kopást vesszük észre leghamarabb.Ugyanis a gumi külső felét elég könnyű ellenőrizni.

Hasonló hibát észlelünk akkor is ha pozitív kerékdőlés túl nagy, a gumiabroncs külső része kopik.

Miért jó a futómű beállítás házilag?

  • viszonylag olcsó ha megvan minden szerszám hozzá
  • szervizek zárva tartása esetén is végre hajható
    inkább hátránya van ezt írom le a következőkben

Mi a futómű beállítás házilag hátránya?

  • nem lézer pontosságú
  • szaktudást igényel
  • kényelmetlen akna nélkül a végrehajtása
  • kormányközepet nem tudod pontosan beállítani
  • nagy a valószínűsége,hogy ezek után el kell vinni egy futóműveshez a kocsit
  • a fent felsoroltak miatt nem javaslom vagy csak nagyon szükség esetén
    a következő fejezetben utána járunk mi okozhatja a futómű elállítódását.

Futómű beállítás házilag miért nem megfelelő

Amikor a futómű beállítás házilag nem megfelelő, a gumiabroncsok szélei gyors kopásnak indulnak, ami befolyásolhatja a gépjármű vezethetőségét.
Mi okozhat futómű elállítódást?

Akkor történhet, ha a jármű menet közben a járdaszegélynek ütközik vagy nagy sebesség mellett kátyúba fut.

Balesetek, is okozhatják a futómű elállítódását.
Amennyiben nincs jól beállítva a futómű a tervezettnél hamarabb kell lecserélni a gumiabroncsokat.
A kismértékű elállítódás is problémákat okozhat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük