Ropog a féltengely

Ropog a féltengely

Mi is az a féltengely és miért ropog?

A féltengely a hajtáslánc egyik legfontosabb alkotó eleme. Ez az alkatrész a differenciál művet köti össze a hajtott kerékkel. Felépítését tekintve három részből áll: belső féltengely csukló, féltengely szár, külső féltengely csukló. A féltengely igen masszív anyagból készül, mivel nagy forgató nyomaték leadását kell közvetítenie a kerekekre.

olvass tovább

Futómű beállítás házilag

A futómű beállítás házilag lehetséges.A továbbiakban azt írom le,hogy hogyan kell végrehajtani.Milyen eszközök szükségesek hozzá.
Megéri-e vele foglalkozni.

A továbbiakban megtudhatod,hogy miért állítódhat el a futómű és hogyan veszed észre a rossz futómű hibáit és mennyit spórolhatsz vele ha időben észleled a futómű beállítás hiányát.

olvass tovább

Gumikopás okai

Gumikopás okai ellenőrzése

Gumikopást okai közül 4 félét különböztetünk meg. A normálistól eltérő gumiabroncs kopás műszaki problémák vagy a nem megfelelő beállítás következménye is lehet.Rontja a gazdaságos üzemanyag-felhasználást, mert növekszik a gördülési ellenállás. Ezen gumikopás okai és fajtái a következő fejezetben lesz részletesen bemutatva.

olvass tovább

Féltengely hiba

Féltengely hiba tünetei

Mi is az a féltengely?

A féltengely a hajtáslánc egyik legfontosabb alkotó eleme. Ez az alkatrész a differenciál művet köti össze a hajtott kerékkel. Felépítését tekintve három részből áll: belső féltengely csukló, féltengely szár, külső féltengely csukló. A féltengely igen masszív anyagból készül, mivel nagy forgató nyomaték leadását kell közvetítenie a kerekekre.

olvass tovább